2 Aralık 2011 Cuma

Beckett’in okuma listesinden...



Samuel Beckett’in mektupları, edebiyatçı isimleriyle doludur; hakkında yazdığı yazarlar (Proust), çevirdiği şairler (Apollinaire), takip ettiği yaşıtları (Ionesco), hayran oldukları (Joyce)…
1941-1956 arasında yazdığı mektuplarda adı geçen okuduğu kitaplardan bazıları:


Andromaque / Jean Racine:
“Andromaque’ı yeniden her zamankinden büyük bir ilgiyle okuyorum ve bugünün tiyatrosunun fırsatlarını daha iyi anladığımı düşünüyorum.’

80 Günde Devr-i Alem / Jules Verne:
“Capcanlı bir kitap.”

Şato / Franz Kafka:
“Kendimi öylesine evdeymiş gibi hissettim ki, sanırım okumaya devam edemedim bu yüzden, dava orda kapandı.”

Gönülçelen / J.D. Salinger:
“Uzun zamandır en çok hoşlandığım kitap.”

Düşteki ev / Agatha Christie:
“çok yorgunum Christie”

Effi Briest / Theodor Fontane:
“Dördüncü keredir aynı yerde gözyaşlarımı tutamıyorum.”

Notre Dame’ın Kamburu / Victor Hugo

Gecenin ucuna yolculuk / Louis-Ferdinand Céline

Lautreamont ve Sade / Maurice Blanchot

İnsanlık Durumu / Andre Malraux

Sivrisinekler / William Faulkner

Repeat Performance / William O’Farrell

Yabancı / Albert Camus

Varolma Eğilimi / Emil Cioran

628-E8 / Octave Mirbeau


çev.: a.s.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder